Mercedes fékrendszer szerviz

A fék a gépjárművek egyik legfontosabb biztonsági eleme, megfelelő állapota elengedhetetlen a biztonságos megállás szempontjából.

Várjuk Önt és autóját teljes fékdiagnosztikai és fékjavítási arzenállal Szigetszentmiklóson, az M0 autópályától 3 percre!

MERCEDES FÉKRENDSZER SZERVIZ

Ha fékezéskor az alábbi tüneteket észleli, sürgősen keresse fel szervizünket:

A fékrendszer állapotától függően az alábbi fékrendszer javításokat végezzük el:

  • Fékbetét cseréje
  • Féktárcsa cseréje
  • Gumi vagy fém fékcsövek cseréje
  • SBC, ABS cseréje, felújítása
  • Fékpedál cseréje
  • Főfékhenger cseréje
  • Féknyereg cseréje
  • Rögzítőfék javítás
  • Fékfolyadék csere
A féktárcsa cseréje általánosságban 40 000-115 000 km között ajánlott.
Az elektronikus kopásjelző mutatja, hogy itt az ideje a fékbetét cserének.

Miért az Autodigit – a Mercedes specialista?

Megbízható Bosch SDL fékpad

A fékjavítás hatékonyságát minden esetben fékhatásmérő műszerrel mérjük.

Felszerelt műhely

Saját tulajdonú szervizünk 1500 m² területen, 600 m²-es szervizépülettel fék- beállító paddal és lengéscsillapító mérőpaddal várja Önt és autóját.

Szilikonmentes fékfolyadék

A hozzánk érkező Mercedesek fékfolyadék tartályába kizárólag a legmodernebb, magas minőségű fékfolyadék kerül.

Gazdaságosság

A megfelelő szakértelemmel csere helyett sokszor megoldható az alkatrészek felújítása, ami jelentős megtakarítás ügyfeleinknek.

Garancia

Új egységekre egy év, felújítás esetén akár két év garanciát is kínálunk. A garancia ideje alkatrésztől függően eltérhet.

Fékrendszer szerviz

Szervizünk a fékjavítás elvégzésére teljes körű fékdiagnosztikai és fékjavítást szolgáló műszerekkel rendelkezik: Bosch fékhatásmérő pad, lengéscsillapító mérőpad, fékfolyadék teszter segíti a felmerülő rutinszerű vagy komplex fékjavítási igényeket.

Féktárcsa és fékbetét csere

A fékrendszer az egyik legnagyobb terhelésnek kitett alkatrész az autóban. A kopó alkatrészek szorulnak leggyakrabban cserére: a féktárcsák, a fékbetét, valamint a fékpofák és a fékdobok. A csere gyakorisága függ a vezetési stílustól, a fékbetét tartósságától és az útminőségtől.

Mikor szükséges a féktárcsa cseréje?

Minden gyártó, így a Mercedes is megadja a kopási vastagság minimumát a szervizkönyvben. Ez alá nem szabad menni, mert ha elvékonyodik az anyag, a fékező képesség csökken, ez pedig akár balesethez is vezethet.
40 000 – 115 000 km között szükséges cserélni, de általánosságban inkább ritkábban, mint a fékbetétet. Nagyjából két fékbetét csere után javasolt a féktárcsa csere.

Mikor kell fékbetétet cserélni?

A fékbetétek cseréje gyakoribb, általánosságban 40 000-80 000 km között ajánlott. Az újabb autókban az elektronikus kopásjelző mutatja, hogy itt az ideje a fékbetétek cseréjének.
Régebbi modellek esetében az akusztikus kopásjelző ad súrlódó hangot, amennyiben a fékbetét az optimális vastagság alá csökken.

Természetesen a fékek állapotát otthon ellenőrizni képtelenség, kizárólag a jellemzően felmerülő tünetekre hagyatkozhatunk. Éppen ezért az éves szerviz alkalmával érdemes sort keríteni a fékek állapotának ellenőrzésére is – ezt minden esetben elvégzünk ügyfeleink számára.

Fékfolyadék csere – miért fontos?

A motorolajcsere mellett a fékben lévő folyadék időszakos cseréje is elengedhetetlen. Azt, hogy mikor van szükség a fékfolyadék cseréjére, fékfolyadék forráspont méréssel tudjuk megállapítani.

Fontos

Sokan hibásan a fékolaj kifejezést használják. Ám nem olajról, hanem folyadékról van szó. A fékfolyadék egy szintetikus anyag, amiből a modern, magas forráspontú kivitelek már nem tartalmaznak szilikont.

Általánosságban 2-3 évente szükséges eljönni cserére, hiszen ez idő alatt a folyadék magába szívja a környezeti párát. A megnövekedett nedvességtartalom pedig korrózióhoz vezet, másrészt csökken a folyadék forráspontja, ami pedig rontja a fékezési tulajdonságot.

Ha a fékfolyadék csere elmarad, az ABS kocka is tönkremehet, illetve csökkenhet a fékhatás.

Mi az az ABS kocka?

Az ABS (Anti-lock Braking System vagy magyarul blokkolásgátló) nemrég még extrának számított, ma már a Mercedes alapfelszereltség része. 1978-ban az ABS már kérhető extra volt a W116-os Mercedes S Osztályhoz.
Az ABS elektronikai rendszer segítségével az autó csúszós útfelületen való fékezéskor is irányítható marad. A mai világban már ABS helyett inkább SBC-ről beszélünk, ami szintén a fékasszisztenciáért és a biztonságos fékezésért felel.

Ha beesik a fékpedál, lent fog a fék vagy folyik a fékolaj az ABS kocka meghibásodhatott. Nehezítő tényező, hogy az ABS hibalámpa ilyenkor nem világít, ezért azonnal ajánlott a szerviz felkeresése a probléma pontos, szakszerű kezelése végett.

A fékfolyadék cserét modern légtelenítő berendezés segítségével végezzük, így a művelet kedvező árak mellett, pillanatok alatt elvégezhető.

Így zajlik nálunk a fékrendszer szerviz

első lépés

Ellenőrzés és diagnosztika

A javítás előtt pontosan felmérjük a teljes fékrendszer állapotát.

második lépés

Fékrendszer javítása, cseréje

Elvégezzük a szükséges alkatrészek javítását vagy új, minőségi alkatrészre cseréljük.

harmadik lépés

Fékhatás-mérés

A fékjavítás hatékonyságát minden esetben fékhatásmérő berendezéssel mérjük és dokumentáljuk.

KÉRJEN VISSZAHÍVÁST!

Töltse ki az űrlapot, és munkatársunk rövid időn belül
felkeresi Önt megadott elérhetőségein.

FAQ

A féktárcsa és a fékbetét a kopó alkatrészekhez tartoznak, melyeket viszonylag gyakran szükséges cserélni.
A féktárcsa cseréje 40 000 – 115 000 km között, sportos vezetési stílus esetén gyakrabban szükséges. A fékbetét csere 40-80 000 km között ajánlott. Kérjen időpontot műhelyünkbe teljes fékszervizre önállóan vagy az éves szerviz alkalmával!

Az ABS kisebb meghibásodás esetén javítható, vagy javított ABS-re kicserélhető. A javítás komoly tapasztalatot, nagy szakértelmet igényel. Mercedesekre szakosodott szervizünkben minden rendelkezésre áll a javításhoz, így jelentős költséget takarítunk meg ügyfeleinknek.